Részt vettünk a BKK kezdeményezte, UPPER DELPHI felmérésben, segítve a közlekedési vállalatot abban, hogy az összes fogyatékossággal élő részére kedvezőbbé, alkalmassá, használhatóbbá tegyék a közösségi közlekedés eszközeit, körülményeit. Ehhez a felméréshez feltettük a Facebook oldalunkra sorstársak részére a kérdéseket, amelyet aztán összegeztünk és megküldtük a BKK részére.
Néhány gondolat az összegzésből:
Elsősorban a peremkerületekben, külső városrészekben jellemző inkább az akadálymentes megállók, járdák, járdaszigetek hiánya, illetve az akadálymentesnek hitt, de a nem szabályosan (jogszabályban előírt) akadály-mentesített járdák, megállók, járdaszigetek.
Sok esetben a villamos és a járdasziget közötti távolság nagy és az elektromos kerekesszék (de a mechanikus kerekesszéké is) kisebbik kereke beakadhat a járdasziget és a villamos közé és ez borulás veszélyes.
Ismeretlen útvonalon egyrészt a járművek, másrészt a járdák, járdaszigetek akadálymentességének a hiánya hátráltatja, bizonytalanná teszi a kerekesszékkel közlekedőket.
Hátráltató tényező az is, ha csak a járművezető segítségével megoldható az akadálymentesség, ez esetben is függ a gépjármű műszaki állapotától (van-e megfelelő rámpa) valamint, a gépkocsivezető hozzáállásától is, és ez így nem mondható gördülékenynek.
Jogosítvány, (vagy a gépkocsivezetéshez szükséges készség), valamint személygépkocsi hiánya mellett kénytelen a közösségi közlekedést használni. Taxival, vagy a különböző civil szervezetek szállító szolgálataival való közlekedés nagyon kényelmes lenne a kerekes-székesek számára, azonban a taxik csak mechanikus kerekes-székest tudnak szállítani (akik át tudnak ülni az autóba!), elektromos kerekes-székest nem tudnak elszállítani. A különböző civil szervezetek szállító szolgálataiba való bekerülés a peremkerületekben élőknek kapacitás hiányában szinte lehetetlen, ezért marad a tömegközlekedés, ami viszont sok esetben időigényes, körülményes.
Az akadálymentes villamosok belső terének átgondoltabb kialakítása. Pl. a kerekes-székesek részére kijelölt ajtóval szemben elhelyezett oszlopkapaszkodó nem a legideálisabb, nehéz a kerekesszékkel kikerülni a többi utast. Az ott álló utasok ebbe kapaszkodnak, hiszen azért van ott!